Reklama niejedno ma imię. Co więcej, im ciekawsza forma komunikatu, tym bardziej jest on zauważalny i tym większa szansa, że określona informacja trafi do świadomości potencjalnych klientów. Nic więc dziwnego, że jednym z bardzo popularnych sposobów jest wykorzystywanie druku wielkoformatowego. Czym się on charakteryzuje? I jakie jest jego zastosowanie? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule. 

Co warto wiedzieć o druku wielkoformatowym?

Druk wielkoformatowy, jak wskazuje jego nazwa, odnosi się do dużych powierzchni, które wymagają zadrukowania zgodnie z najwyższymi standardami. Opcja ta może być stosowana zarówno wewnątrz budynków, jak i na zewnątrz, stając się reklamą outdoorową. Nadruki tworzone są przy pomocy różnych technik, takich jak druk solwentowy, druk atramentowy, druk lateksowy, czy druk UV. Z kolei powierzchnia, która podlega zadrukowaniu to m.in. folia, papier, tkanina czy wysokiej jakości płótno. 

Skąd bierze się rosnąca popularność druku wielkoformatowego? Wynika ona z licznych zalet, którymi cechuje się ta metoda. Jest ona stosunkowo tania, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę doskonałe efekty, jakie może przynieść. Duży format komunikatu przykuwa uwagę, trafia do świadomości odbiorców i wywołuje pożądaną reakcję. Druk wielkoformatowy może być więc z powodzeniem wykorzystywany zarówno do tworzenia kampanii marketingowych, jak i kampanii społecznych i politycznych. Dodatkowo – tak jak już wspomnieliśmy – metoda ta świetnie sprawdza się w formie reklamy outdoorowej. Jest to możliwe przez wzgląd na jej wytrzymałość i najwyższą jakość wykonania. 

Jak druk wielkoformatowy stosowany jest w reklamie?

W jakiej formie wykorzystywany jest druk wielkoformatowy? Metoda ta stosowana jest przy tworzeniu różnego rodzaju billboardów, plakatów, banerów i szyldów. Jest pomocna wszędzie tam, gdzie niezbędne jest wykonanie ciekawego, starannego i przemyślanego projektu o dużych, często zaskakujących, rozmiarach. Co ważne, technika ta jest wykorzystywana zawsze wtedy, gdy zależy nam na dotarciu do szerokiego grona odbiorców skupionego w jednym, często uczęszczanym miejscu.

Następnym razem, gdy duży baner przykuje nasz wzrok, skupmy się więc nie tylko na przekazywanym komunikacie, ale także na tym, jak powstała taka kompozycja.