Reklama ma na celu przyciągnięcie uwagi klienta, co znacznie wpływa na sukces danej firmy. Coraz częściej standardowe szyldy zamieniane są na litery przestrzenne, umieszczane na elewacjach, jak i we wnętrzach budynków. Czym charakteryzują się takie litery przestrzenne? Jakie mają zastosowanie? Zastanówmy się!

Czym są litery przestrzenne?

Litery przestrzenne inaczej nazywane literami 3D to jedna z form reklamy zewnętrznej i wewnętrznej. Inaczej mówiąc, są to bryły liter, wykonywane z różnych materiałów takich jak styrodur, PCV, pleksi czy dibond, które umieszczane są zazwyczaj na frontowych elewacjach budynków lub też wewnątrz pomieszczeń.

Głównym zadaniem liter przestrzennych jest podobnie jak w przypadku szyldów, informowanie potencjalnych klientów o firmie. Zazwyczaj dobór materiału, z którego wyprodukowane są te, litery zależy przede wszystkim od tego, w jakim miejscu dane logo ma być zamontowane. Litery przestrzenne tworzone z takiego maateriału jak PCV, są odporne na zjawiska i zmiany pogodowe, zanieczyszczenia środowiska czy niskie temperatury. W przypadku liter podświetlanych można również sporo zaoszczędzić, ponieważ do tego celu wykorzystuje się nowoczesną technologię LED. Technologia ta pozwala włączyć podświetlenie jedynie, gdy jest to konieczne, co znacznie redukuje zużycie energii.

Zastosowanie liter przestrzennych!

Litery przestrzenne są coraz chętniej wykorzystywane przez firmy w celu ciekawej i rzucającej się w oczy reklamy. Ich podstawowym zastosowaniem, a co za tym idzie, ich największą zaletą jest to, że od razu są zauważalne, przyciągają uwagę osób, które znajdują się w pobliżu, co pozytywnie wpływa na odbiór danej firmy lub przedsiębiorstwa na rynek. Cechą charakterystyczną liter 3D jest ich wiele form i  różnorodne style, a technologia wykorzystywana do ich produkcji pozwala na uzyskanie praktycznie każdego kształtu, dzięki czemu można uzyskać niepowtarzalny efekt! Mogą być wykorzystywane praktycznie w każdej branży. Pełnią funkcję reklamową, zachęcając do wejścia do punktu usługowego, jednocześnie zwiększając rozpoznawalność marki.