Mimo tego, że obecnie przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na promocję firmy w Internecie, to tradycyjne formy reklamy nadal wpływają na ich popularność. Jednak biorąc pod uwagę ogromną konkurencję na rynku, muszą wybierać rozwiązania, które są przede wszystkim trwałe, a do tego oryginalne. Oprócz reklam na pojazdach, banerów czy szyldów dużym zainteresowaniem cieszy się również druk cyfrowy. Czym się charakteryzuje i do czego można go wykorzystywać?

Na czym polega druk cyfrowy i jakie zalety ma ta metoda? 

Przedsiębiorcom często zależy, aby materiały reklamowe, których  potrzebują, zostały wyprodukowane jak najszybciej. Jak wiadomo, stworzenie reklamy na pojazd czy wykonanie elementów przy pomocy cięcia laserem to usługi, które wymagają nieco więcej czasu. Druk cyfrowy różni się od nich przede wszystkim tym, że czas realizacji zlecenia jest krótki. Materiały, które są przeznaczone do druku, są przekazywane bezpośrednio do urządzenia w postaci cyfrowych danych komputerowych.

Dzięki temu do wydruku nie jest konieczne wykorzystanie matryc drukarskich. W praktyce oznacza to, że zlecenia mogą być realizowane właściwie od ręki. Oprócz tego koszty wydruku są niższe z uwagi na to, że forma nie jest wymagana. Do zalet takiej metody można zaliczyć też wysoką jakość. Oprócz tego druk cyfrowy może być wykorzystywany w przypadku różnych powierzchni o różnej gramaturze, dzięki czemu jest uniwersalny.

Do czego najczęściej jest wykorzystywany druk cyfrowy? 

Druk cyfrowy to jedna z bardziej popularnych obecnie metod druku  często używany do produkcji niskonakładowych materiałów reklamowych takich jak wizytówki, ulotki, plakaty, etykiety, katalogi lub broszury. Przygotowanie materiałów informacyjnych na konferencję, szkolenia lub kursy tematyczne nie stanowi już żadnego problemu.