Banery reklamowe są uznawane za jedną z najskuteczniejszych form marketingowych. Takie rodzaj reklamy jest dość tradycyjny, dlatego często mylnie zakładamy, że nowoczesne media zastąpiły je pod względem skuteczności. Jest jednak inaczej. Banery reklamowe są szeroko obecne w przestrzeni publicznej, co daje im możliwość skutecznego dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Rodzaje banerów reklamowych

Dostępnych jest kilka różnych rodzajów banerów reklamowych. Jednym z popularniejszych jest frontlit. Najczęściej produkowany z tkaniny winylowej z powłoka PCV, zwykle są one jednostronne, a ich obróbka nie sprawia większych trudności. Ponadto jest to rozwiązanie stosunkowo tanie i bardzo odporne. Występują one w wersji powlekanej oraz laminowanej. Kolejny jest baner mesh, wykonany z siatki mesh. Jego budowa sprawia, że baner jest wyjątkowo lekki, łatwo się go montuje, a mimo to doskonale sprawdza się w czasie silnych podmuchów wiatru. Wyróżnia się również wysoką wytrzymałością na niekorzystne warunki pogodowe.

Innym rodzajem banerów są banery dwustronne, które najczęściej wykonuje się na materiałach typu blackout. W ten sposób plakat ma doskonalą jakość po obu stronach. Są bardzo wytrzymałe więc doskonale sprawdzają się nawet w czasie bardzo długiej ekspozycji. Dodatkowo wykorzystanie metody druku solwentowego sprawia, że można uzyskać bardzo wyraziste i głębokie barwy.

Jakie jeszcze rodzaje banerów wyróżniamy?

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku reklamy outdoorowej są również banery odblaskowe. W ich produkcji wykorzystuje się specjalną, odbijającą światło powłokę. W ten sposób możliwe jest uzyskanie jego dobrej widoczności nawet po zmroku. Pojawiają się one więc bardzo często przy ulicach o dużym natężeniu ruchu. W ciągu dnia nie różni on się od innych banerów w przestrzeni miejskiej, jednak po dodaniu niewielkiej ilości światła będzie on zwracał na siebie uwagę. Dzięki temu nawet w nocy nie muszą być przy nich stosowane dodatkowe oświetlenia, bo i tak są doskonale widoczne.